Ashwagandha (Withania somnifera)- antydepresant w wydaniu Matki Natury :)

Ashwagandha (Withania somnifera)» (należy do bezpiecznych naturalnych nutropów*), tereny występowanie tej naturalnej rośliny stabilizującej nasze skołatane nerwy i poprawiającej stan psychofizyczny to Indie, Sri Lanca, Pakistan, Nopal.

Znana jest Ashwagandha (Withania somnifera) pod nazwą żeńszenia indyjskiego, Ajagandha, wiśni Winter.

Lecznicze części Ashwagandhy to owoce i korzeń. Ten osiągający około półtora metra wysokości krzew o czerwonawych jagodach i żółtych kwiatkach, w medycynie ajurwedyjskiej uchodzi za znakomity, naturalny antydepresant.

himalaja_ashva-gandha_2Ashwagandha w swym składzie zawiera wiele cennych substancji czynnych takich jak kumaryny, alkaloidy, fitosterole oraz wiele innych. To dzięki swojemu, unikatowemu składowi wykazuje działanie stabilizujące nastrój, wzmacniające naszą odporność na wysiłek fizyczny, stres oraz stymulujące na układ odpornościowy. Niezwykle korzystnie wpływa na procesy zapamiętywania, wzmacnia nasze możliwości intelektualne, wydatnie zwiększa nam przyrost sił witalnych, znosi uczucie zmęczenia.

Nie do przecenienia jest jej lecznicze działanie, wspomagające pracę wątroby, poprawia libido, spowalnia procesy starzenia się organizmu. 🙂

Jedno z niezbędnych ziół do Protokołu Buhnera przy boreliozie.

Withania somnifera, ashwagandha, żeń szeń indyjski na apatię, depresję, brak energii

Ashwagndha forte (żeń szeń indyjski) , aż 90 kapsułek

Przeciwwskazaniami do stosowania Ashwagandhy jest ciąża, okres laktacji oraz zatrucie organizmu toksynami.

Jak przygotować napar z suszonej Ashwagandhy?

ashwaga susz

 

Herbatkę (napar ) przygotowujemy z 1-2g i pijemy około 2-3 razy dziennie.

 

Susz zalewamy wrzątkiem (1 szklanka)  i parzymy około 10 minut, Ashwagandhę możemy tez żuć.

 

 

  • nootropy», to związki chemiczne z reguły dobrze poznane, mające korzystny wpływ na usprawnienie koncentracji, pamięci, witalności. Są z reguły bezpieczne dla zdrowia, nie mają toksycznego i uzależniającego działania. Nootropy bezpieczne to te, które są naturalne, bezpieczne i legalne. Na to musimy szczególnie zwracać uwagę.

 

MG

 

6 komentarzyto Ashwagandha (Withania somnifera)- antydepresant w wydaniu Matki Natury :)

  1. […] ( czyli wyrównujących np. poziom stresu), zatem lubi towarzystwo np. : Andrographis paniculata, Ashawagandhy (Withania somnifera)», Arktyczny korzeń (Rhodiola rosea) », Maca, Eleutherococcus […]

  2. […] Tu ciekawy link : http://zielarnia.com.pl/ashwagandha-withania-somnifera-antydepresant-w-wydaniu-matki-natury/ […]

  3. FitKrejzola napisał(a):

    Świetny artykuł, ja sama uwielbiam aschwagandhę i stosuję ją zaraz po treningu, dodaje mi energii 🙂
    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie:
    https://zyj-zdrowiej.pl/ashwagandha-witania-ospala-naturalny-likwidator-stresu-i-antidotum-na-wiele-dolegliwosci/

Dodaj komentarz

Komentowanie artykułu nie wymaga logowania, ani podawania adresu email.
Proszę nie zamieszczać danych osobowych w komentarzach.

Proszę o przeczytanie i zaakceptowanie polityki prywatności przed wysłaniem komentarza.

Uwaga! Komentarze zawierające dane osobowe nie będą publikowane.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ta strona przechowuje ustawienia przeglądarki użytkownika. Dane te są wykorzystywane w celu zapewnienia bardziej spersonalizowanych doświadczeń i śledzenia miejsca pobytu w naszej witrynie internetowej zgodnie z Europejskim rozporządzeniem o ochronie danych. Jeśli zdecydujesz się zrezygnować ze śledzenia, w Twojej przeglądarce zostanie ustawiony plik cookie, aby zapamiętać ten wybór przez rok. Zgadzam się , Nie zgadzam się
746